Hallo, hier weer een berichtje uit Viforoasa! - Reisverslag uit Viforoasa, Roemenië van coriannevanleeuwen - WaarBenJij.nu Hallo, hier weer een berichtje uit Viforoasa! - Reisverslag uit Viforoasa, Roemenië van coriannevanleeuwen - WaarBenJij.nu

Hallo, hier weer een berichtje uit Viforoasa!

Door: Corianne

Blijf op de hoogte en volg

04 Februari 2013 | Roemenië, Viforoasa

De sneeuw is grotendeels weg, maar het is koud hier! Er is inmiddels al weer heel wat gebeurd sinds mijn vorige verslagje. Ik schreef vorige week al dat er veel zieken waren, maar afgelopen vrijdag moest er zelfs een ambulance komen om het jongste meisje, Emma, op te halen en naar het ziekenhuis te brengen. Ik was al vertrokken richting Kiskend waar ik het weekend door zou brengen en ik schrok dan ook erg toen ik het nieuws vrijdagavond hoorde! Ze dachten dat ze scarlatina had; ofwel roodvonk, omdat ze vurige rode plekken op haar huid had. Ze was flink ziek en aangezien roodvonk erg besmettelijk is, werd ze voor onderzoek overgebracht naar het ziekenhuis. Het leek in eerste instantie allemaal wat erger dan het in werkelijkheid was, want ik begreep later dat het heel gewoon is hier om een ambulance te bellen wanneer een bezoek aan het ziekenhuis noodzakelijk is en er geen beschikking is over eigen vervoer. Gelukkig bleek het ook geen roodvonk te zijn en is ze inmiddels weer thuis. Nog steeds ziek, maar aan de beterende hand!
Heel leuk was vorige week het bezoek van een aantal kennissen uit Nederland! Piet Berrevoets en Hans Kesteloo kwamen me opzoeken in het kindertehuis samen met Atilla en Ago. Ze hebben uiteraard een uitgebreide rondleiding gehad en het was heel gezellig!
Verder iedereen heel erg bedankt voor de reacties! Ik vind het leuk om af en toe ook wat Nederland te horen!
Groetjes Corianne

  • 05 Februari 2013 - 19:06

    Margreet :

    Heey Corianne,

    Leuk om je berichtjes te lezen en je foto's te bekijken.
    Wat gaat de tijd snel he!
    Kan me voorstellen dat je geschrokken was toen je hoorde dat Emma met ambulance naar het ziekenhuis was gebracht!
    Fijn dat het achteraf meeviel!

    Liefs, Margreet

  • 06 Februari 2013 - 21:51

    Cor:

    Hai, je foto's gezien en toch nog sneeuw, en wat hebben de meisjes mooi haar. Ik heb geprobeerd om de straat te vinden met het huis, maar het lukt nog niet zo erg. Vanmiddag nog meegeweest naar
    Kamperland, waar wat materiaal naar toe moest worden gebracht. Zaterdag hoop ik naar Vlaardingen op bezoek te gaan. Het is buiten in de zon en uit de wind echt lekker vanmiddag, maar nu hoor ik zo af en toe een hagelbui.Voor nu liefs van oma.

  • 08 Februari 2013 - 11:13

    Janneke:

    Hoi corianne, vanmorgen sprak ik je vader. Hij vertelde me van je reis en gaf je weblog door. Wat een belevenis zo in je eentje. Moedig van je! Je komt er straks vast een stuk 'rijker' vandaan. Ik wens je, ook namens Jan, een goede tijd daar. Groetjes!

  • 10 Februari 2013 - 13:32

    Jan Versaevel:

    Leuk om je afgelopen donderdag via skype gesproken en gezien te hebben,! Veel suc6 daar, gaat wel lukken denk ik

  • 11 Februari 2013 - 09:56

    Marion :

    Hoi Corianne,
    Via het RDP naar jouw weblog gesurfd, wat leuk om te lezen en te zien! Bijzondere belevenissen allemaal! En zo doe ik ook nog eens ideeën op. Ben blij dat wij geen muts op hoeven onder het eten, maar dat van zachtjes / niet praten mag je hier ook aan komen leren als je terugbent. Lijkt me heerlijk rustig ;))
    k Wens je nog een hele mooie tijd toe daar. Doe Atilla, Magdy en Ago de groeten van ons als je weer in Chendu bent.
    groeten!
    Marion Boot

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 03 Jan. 2013
Verslag gelezen: 390
Totaal aantal bezoekers 7277

Voorgaande reizen:

15 Januari 2013 - 23 April 2013

Werken in een kindertehuis in Roemenië

Landen bezocht: