Eerste verslag vanuit Roemenië - Reisverslag uit Viforoasa, Roemenië van coriannevanleeuwen - WaarBenJij.nu Eerste verslag vanuit Roemenië - Reisverslag uit Viforoasa, Roemenië van coriannevanleeuwen - WaarBenJij.nu

Eerste verslag vanuit Roemenië

Blijf op de hoogte en volg

17 Januari 2013 | Roemenië, Viforoasa

Hallo allemaal,
Hier het eerste verslag vanuit Roemenië. Afgelopen dinsdag ben ik om half 7 al vertrokken vanwege het slechte weer in Nederland, en inderdaad we stonden vrij lang in de file. Gelukkig kwamen we op tijd en was de vlucht niet geannuleerd vanwege de sneeuw.
Ik kwam rond 6 uur (Roemeense tijd) aan in Viforoasa waar ik gastvrij ontvangen werd. De meeste kinderen kenden me nog van het bezoek in oktober. Er werd gevochten om wie de koffer boven mocht brengen en eenmaal boven aangekomen werd mijn koffer voor me uitgepakt:P Ik slaap op een kamer met drie andere meisjes: Kati, Erzsi en Kinga. Ze zijn tussen de 10 en 14 jaar oud en vinden alles reuze interessant, vooral mijn laptop. Ze hebben hier wel één computer staan maar op (de basis)school wordt bijvoorbeeld ook niet op een computer gewerkt. Maar ondanks dat ik weinig tijd echt voor mezelf heb, vind ik het wel gezellig een kamer te delen met deze drie meiden. Ze helpen me ook erg met de taal, en moeten soms vreselijk lachen als ik het niet snap. De taal is op dit moment echt nog wel lastig, maar met handen en voeten komen we er wel. We staan elke ochtend om 6 uur op, ik help dan de kleintjes met haren kammen en staartjes maken:) Om half 7 ontbijt in de keuken die apart op het erf staat. Daar is het koud dus eet iedereen met jassen aan en mutsen al op hun ontbijt. De oudere kinderen gaan iets eerder weg en om ongeveer kwart voor 8 brengen ik samen met een soort juf die hier de leiding heeft, de kleinste kinderen naar school. Emma, van 3, gaat naar de peuterschool een eindje verderop. Al met al ongeveer een km of 1,5 lopen. De zon komt dan net op. Vanmorgen heb ik een beetje een vrije ochtend en heb ik boodschappen gedaan bij de plaatselijke kruidenier. Nu zit het er weer op, want rond kwart voor 12 lopen we richting de school om de jongste kinderen weer op te halen voor hun middageten hier.
Groetjes Corianne

  • 17 Januari 2013 - 16:17

    Margreet:

    Heey Co,

    Leuk om van je te horen! Fijn dat de reis ondanks sneeuw en kou goed verlopen is.
    Ach ja was de overgang naar de kou in Roemenië vast wat kleiner!
    En wanneer mag je genieten van je eerste koude douche? hahah
    Geniet lekker!!!

    Liefs, Margreet

  • 17 Januari 2013 - 21:56

    Cor Van Leeuwen:

    Heel leuk om je eerste verhaal te lezen. Het is geen uitslapen, dat lees ik wel, maar alles went.
    Hier is het ook niet warm, en als het gaat waaien, zoals ze afgeven, dan is het hier ook warm
    aankleden. Ik heb de aanhef vergeten, maar die denk je er dan maar bij, voor nu veel liefs, oma.

  • 18 Januari 2013 - 18:18

    Marlise:

    Whaaaaaaaaaaaa hoe cooooool!!!!! Zo leuk om te lezen!! Hoe oud zijn de meiden bij jou op de kamer? Enjoy!!

  • 19 Januari 2013 - 10:51

    Tannie:

    Hoi Corianne

    Leuk om je reisverslag te lezen, ben ik gelijk op de hoogte van je belevenissen. Fijne tijd toegewenst.

    Tannie

  • 19 Januari 2013 - 17:15

    Lianne:

    Ha Co!

    Leuk om je eerste ervaringen te lezen. Volgens mij ga je een super leuke tijd krijgen in Roemenië! Veel plezier en ik ben al benieuwd naar je volgende ervaringen

    Liefs Lian

  • 19 Januari 2013 - 19:23

    Berdine:

    Heeey!!!
    Al heel wat over je gehoord, nu wat van jou!) Maurits vroeg zich af waarom je zo ver weg ging naar het vliegtuig, je had toch makkelijk in Haamstede naar het vliegveld kunnen gaan!
    Nu moet je nog vroeger opstaan dan mij! Hoe doe je dat? Leuk dat er nog veel kinderen waren die je kenden!
    k'Ga zo naar Linda's verjaardag, Succes in de kou en we denken aan je! Liefs ons

  • 21 Januari 2013 - 08:50

    :

    Hé allemaal!
    Bedankt voor jullie reacties! Leuk om zo een beetje in contact te blijven met Nederland:) In reactie op wat de meesten van jullie geschreven hebben, het is hier helemaal niet koud! Ik denk zelfs dat het op dit moment in Nederland kouder is. Voor deze tijd is het heel warm in Roemenië, de temperatuur ligt overdag denk ik rond 0 graden. Er ligt dan ook nog bijna geen sneeuw meer. Jammer want nu kunnen we niet meer sleeen. @ Berdine: Wat is jullie emailadres? Ik heb volgens mij niet het goede en wilde je een mail sturen.. Volgend weekend bel ik jullie!
    Groetjes allemaal!
    en deze week probeer ik foto's op de site te zetten als het lukt!
    Corianne

  • 21 Januari 2013 - 22:35

    Pa:

    Hoi Corianne, leuk om alles te lezen. Het is erg stil hier, vooral in het weekend, niks aan.
    Gelukkig dat je het naar je zin hebt, het is nu al half elf, dus zal ik maar niet meer sms en.
    Dan maar even zo. Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 03 Jan. 2013
Verslag gelezen: 478
Totaal aantal bezoekers 7302

Voorgaande reizen:

15 Januari 2013 - 23 April 2013

Werken in een kindertehuis in Roemenië

Landen bezocht: