Hallo allemaal! - Reisverslag uit Viforoasa, Roemenië van coriannevanleeuwen - WaarBenJij.nu Hallo allemaal! - Reisverslag uit Viforoasa, Roemenië van coriannevanleeuwen - WaarBenJij.nu

Hallo allemaal!

Door: Corianne

Blijf op de hoogte en volg

31 Januari 2013 | Roemenië, Viforoasa

Iedereen bedankt voor de berichtjes die jullie op de site gezet hebben! Hier regent het inmiddels ook, net als bij jullie, en langzaamaan smelt de vele sneeuw die afgelopen dagen gevallen was, weg. Er zijn veel zieke kinderen hier; keelpijn, hoesten, koorts etc. De één na de ander volgt en elke dag zijn er wel zo’n 3 á 4 kinderen thuis. Tot nu toe is het mij bespaard gebleven en dat hoop ik zo te houden.. De tijd gaat snel hier, ik ben al weer 2,5 week hier! Ik ben dan inmiddels ook al aardig ingeburgerd hier, ik denk soms zelfs in het Hongaars Hoewel mijn vocabulaire nog wel heel erg beperkt is, maar het gaat steeds beter en ik probeer elke dag ijverig te studeren. Misschien dat ik het na 3 maanden redelijk kan volgen.
Vrijdag zoals elk weekend naar Kiskend gegaan, waar ik logeer bij de familie Nagy. Deze keer voor het eerst met de bus gegaan, en ondanks dat ik een keer over moest stappen was het helemaal niet moeilijk. Het gaat er wel een beetje anders aan toe hier in de bus. Bij het instappen stapte de buschauffeur uit om mijn bagage onder in het bagageruim van de bus te stoppen en bij het uitstappen weer. Zodoende heeft de bus heel wat vertraging omdat bij elke stop de buschauffeur uit moet stappen.
Zaterdag ben ik in Mures geweest, de dichtstbijzijnde grote stad. Daar was een overdekt winkelcentrum dat niet onderdeed voor een winkelcentrum in Nederland. Het was heel groot en had veel bekende winkels zoals H&M, Newyorker, Takko en de Auchen supermarkt. Een megasupermarkt waar werkelijk alles te koop is, je kunt er tuingereedschap kopen of een wasmachine maar je kunt er ook je eigen verse vis voor je avondeten vangen. Het spreekt voor zich dat deze winkel veelal bezocht wordt door de rijkere laag van de bevolking.
Zondagmiddag was ik te eten gevraagd bij kennissen samen met twee andere Nederlanders. Ze hadden heerlijk voor ons gekookt en we hadden een gezellige middag.
Verder deze week grote schoonmaak in de keuken gehad, waarbij geen enkel hoekje werd overgeslagen, maar gezien het vele stof vindt die grote schoonmaak niet heel vaak plaats
Helaas geen foto’s deze week, want ik heb niet veel foto’s bijgemaakt deze week, maar zodra ik nieuwe heb zet ik ze er weer op!
Groetjes Corianne

  • 31 Januari 2013 - 10:59

    Simon Van Den Oever, Yerseke:

    We vinden het fijn regelmatig bericht van je te krijgen.
    We hebben een vraag; je schreef dat de kinderen in de keuken ontbijten met jassen aan.
    Welnu; wat krijgen ze te eten met ontbijt en verder, wat voor lunch en avondeten ( is er ook een stukje vlees bij?) We zijn afgelopen keer met Ildiko vlees wezen kopen, maar we dachten dat het geheel een druppel op de gloeiende plaat was. Misschien moeten we de volgende keer eventueel meer besteden?
    Groeten aan Ildiko en "onze kinderen".

    Simon en Truus van den Oever
    Yerseke.

  • 31 Januari 2013 - 11:28

    Cor Van Leeuwen:

    Hai Corianne, leuk om weer te lezen hoe het allemaal gaat. Ja, hier is de griep epidemie ook weer wat terug gekomen. Ik hoop dat je er voor gespaard blijft. Er zijn wel kinderen, die ziek zijn en dat zullen ze wel gewoon uit moeten zieken, maar als het nodig is, worden de kinderen dan ook door een arts bijge staan, want wellicht zijn de verzekeringen wel wat anders dan hier. Het weer is hier herfstachtig met veel regen en een stormachtige wind. Jammer dat je geen foto's van de sneeuw gemaakt hebt, maar wie weet wat er nog komt. Gezellig dat je daar naar verschillende familie's gaat, en dan nog gezellig hebt wezen winkelen. Voor nu groetjes en liefs van oma.

  • 02 Februari 2013 - 19:21

    Conny:

    Hoi Corianne,
    Leuk om je reisverslagen te lezen. Hoeveeel kinderen zitten er in het tehuis, en heb je verantwoording over een aantal kinderen? Ik zie op de foto's dat de kinderen allemaal een mutsje op hebben. Ik heb net de muts voor Margot af. Kan ik nu misschien wel verder met haken, want het is wel erg leuk om te doen. Vanavond gaan Ane en ik bij je Pa en Ma om de koffie.
    Groetjes,
    Conny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 03 Jan. 2013
Verslag gelezen: 935
Totaal aantal bezoekers 7296

Voorgaande reizen:

15 Januari 2013 - 23 April 2013

Werken in een kindertehuis in Roemenië

Landen bezocht: